EN

GOŚCIE SPECJALNI


Legendarni twórcy i ich dzieła

Każda edycja Pixel Heaven to wyjątkowi goście specjalni – legendarni twórcy, którzy swoją pozycję przypieczętowali w ubiegłym wieku i na trwale zapisali się w historii branży. W roku 2013 odwiedził nas Frederick Raynal – twórca między innymi Alone in the Dark. Rok później gościliśmy dwie legendy branży: Jona “Jopsa” Hare – twórcę Sensible Software (który przy okazji dał koncert na żywo) oraz Mike’a Montgomery’ego – jednego z założycieli Bitmap Brothers. W roku 2015 odwiedzili nas Jeff Minter, Dino Dini i Sam Barlow. Rok 2016 to wizyta Bena Daglisha, Braci Oliver, Petro Tyschtchenko oraz Petera Molyneux (via Skype, ale zawsze)…


Poznajmy zestaw gości specjalnych edycji 2017 (lista nie jest zamknięta!)

Noirin Carmody

Noirin Carmody Photo sma copy

Noirin jest założycielką i producentem wykonawczym w Revolution Games, a także przewodniczącą UK Interactive Entertainment Games Association (UKIE). Od 28 lat jest aktywna w sektorze internaktywnej rozrywki, z rozległym doświadczeniem zarówno w branży wydawniczej, jak developerskiej. Po przeprowadzce do Wielkiej Brytanii dołączyła do zespołu Activision, gdzie była odpowiedzialna za analizę wschodzących rynków europejskich, w tym rynku polskiego. Podczas pracy w Activision wprowadziła markę Sierra Online do Europy I później już jako dyrektor generalna w roku 1989 uczestniczyła w zawarciu pierwszej europejskiej umowy ze strony Nintendo. Noirin jest też voting member w BAFTA, członkinią komitetu doradczego przy UK Games Fund, dyrektorem w York Cultural Company oraz zasiada w wielu radach doradczych i komitetach na Uniwersytecie York. Prywatnie żona Charlesa Cecila.


Charles Cecil

SONY DSC

Brytyjski twórca gier wideo, współzałożyciel Revolution Software. Działalność rozpoczął w roku 1980 tworząc wspólnie z Richardem Turnerem kilka tekstówek dla Artic Computing. Po zakończeniu studiów w roku 1985 kontynuował karierę jako dyrektor w Artic. Rok później założył firmę Paragon Programming i nawiązał współpracę z US Gold, a w roku 1987 został dyrektorem ds. rozwoju w US Gold. W roku 1990 wspólnie z Tonym Warrinerem, Davidem Sykesem i Noirin Carmody (obecną żoną) założył firmę Revolution Software. Pierwszą grą studia było Lure of the Temptress (1992). Najbardziej znane tytuły, które wyszły spod ręki Charlesa to seria Broken Sword, a także Beneath a Steel Sky. Aktualnie jest dyrektorem zarządzającym Revolution Games. Podczas Pixel Heaven 2017 opowie o swojej bogatej karierze i planach na przyszłość.


W roku 2017 ponownie gościmy Jona „Jopsa” Hare

jon_hare

Założyciel Sensible Software, człowiek odpowiedzialny za niemal połowę amigowego top ten wszechczasów, w tym takie tytuły jak Cannon Fodder, Sensible Soccer czy Mega-lo-Mania. Podczas Pixel Heaven 2017 zaprezentuje swoją nową produkcję Sociable Soccer  w technologii VR (odbędzie się też turniej!), z pewnością też nie odmówi występu podczas Afterparty.


Coś dla wielbicieli muzyki? Oczywiście –  tym razem odwiedzi nas Rob Hubbard!

rob_hubbard_foto

Brytyjski kompozytor muzyki elektronicznej, znany głównie dzięki imponującej liczbie utworów skomponowanych do gier komputerowych w latach 80. i na początku lat 90. XX wieku. Zaczynał jako programista 8-bitowego komputera Commodore 64 i z twórczości na tę platformę jest najbardziej znany. W języku BASIC oraz asemblerze programował układ dźwiękowy SID tego komputera. Opracowywał też muzykę dla innych ówczesnych komputerów domowych, jak np. Atari XL/XE. W 1989 roku Hubbard został zatrudniony w firmie Electronic Arts jako kompozytor, a później jako kierownik ds. udźwiękowienia. Pracował tam do 2002 roku. Najbardziej znane chiptunes stworzone przez Roba to ścieżki dźwiękowe do takich gier jak Commando, International Karate, Jet Set Willy czy Populous.


Spectrumowcy! Przywitajcie Bo Jangeborga.

bo_jangeborg_foto

Twórca gier wideo ze Szwecji, specjalista od ZX Spectrum. Autor Najlepszej Gry na Świecie – czyli Fairlighta. Znany też jest ze stworzenia najbardziej popularnego na ZX Spectrum programu graficznego „The Artist”. Fairlight ukazał się w roku 1985 i był izometryczną komnatówką w klimatach fantasy. Gra wyróżniała się niezwykle dopracowaną oprawą graficzną oraz niespotykaną w tamtych czasach interaktywnością gracza i otoczenia.


Człowiek – Amiga, czyli Petro Tyschtschenko!

Petro_foto

Rozpoczął współpracę z firmą Commodore w roku 1982, by po pewnym czasie zostać osobą odpowiedzialną za sprzedaż modeli VIC-20 i C64 w Europie. Po bankructwie Commodore został prezesem Amiga Technologies. Petro pozostaje nadal aktywny w środowisku fanów i użytkowników Amigi, często odwiedzając przeróżne spotkania na całym świecie.

PATRONAT HONOROWY

PARTNER ORGANIZACYJNY

PARTNER STRATEGICZNY

PARTNER PLATYNOWY

PARTNER ZŁOTY

PARTNER SREBRNY

MAGIA PAPIERU

Partner Kreatywny

PARTNER RETRO

INDIE SUPPORTER

PARTNER TAXI

MEDIA

PRZYJACIELE

KONTAKT

Pytania, propozycje, pomysły? Napisz koniecznie!

KIEROWCA

Robert „Łapusz” Łapiński / robert@pixel-magazine.com / +48 668280363

Jestem szczęśliwym posiadaczem ZX Spectrum+ z interfejsem Kempston oraz monitora Neptun 156 (zielonego). Zapraszam na Pixel Heaven 2017.