EN

PROGRAM SECRET STAGE


CHILLOUT, KIDS, DEMOSCENE & SOME MADNESS

STRASZNE FILMY, STARE KOMPUTERY I COŚ DLA NAJMŁODSZYCH

Tradycyjnie na 1. piętrze Hali MZA organizujemy alternatywną scenę dla nieco bardziej odjechanych tematów, pokazów i odwiecznych polemik między atarowcami i komodorowcami. Będzie też coś dla najmłodszych gości.

Szczegóły wkrótce. Poniżej program edycji 2016.


3.06.2016 / PIĄTEK / SECRET STAGE

18 .00 „RASTER SHADERY” NA COMMODORE 64

Karty graficzne mogą uruchamiać małe programy gdy pixel jest wyświetlany na ekranie. Commodore 64 może uruchamiać małe programy gdy linia rastra jest wyświetlana na telewizorze. Pixel shadery mogą być używane do tworzenia realistycznego oświetlenia, efektów specjalnych, a nawet do obliczeń fizycznych. Raster shadery mogą być używane do dzielenia ekranu , wyświetlania dodatkowych sprajtów, a nawet do odtwarzania dźwięku. Po tej prezentacji dowiesz się jak pisać “raster shadery” na Commodore 64 oraz poznasz oldschoolowe techniki używane w demach i grach.

PRELEGENT: Michał Taszycki, 64bites

18.30 „DEMOSCENA DLA OPORNYCH

Czyli jak zacząć swoją karierę na demoscenie i dlaczego warto się nią zainteresować. Do tego pokaz wybranych produkcji.

PRELEGENT: Grzegorz „Fei” Juraszek


 4.06.2016 / SOBOTA / SECRET STAGE

12.00 NAJWIĘKSZA LEGENDA W HISTORII GIER

Tylko raz w branży gier doszło do takiego zamieszania, że narodziła się prawdziwa legenda, mająca swoje tajemnice, ukryty skarb oraz nieustraszonych bohaterów. Jak na legendę przystało, zaczęła się dawno temu, sięgając do początku branży, a jej mity krążą po całym świecie do dziś. Współczesnym rozdziałem jest grupa poszukiwaczy, która bez mapy wyruszyła na ciężką wyprawę pełną przygód, potworów i magii… Jak narodziła się legenda? Kto ją zapoczątkował? Jakie miała konsekwencje? Kto w tej grze wygrał, a kto przegrał? Dlaczego stała się tak głośna? Jak doszło do tego, że do dziś branża odczuwa konsekwencje tamtych wydarzeń? Co się właściwie wydarzyło? Dlaczego dziś temat jest nadal żywy? Skąd biorą się ludzie gotowi się poświęcić, aby odnaleźć zaginiony skarb? To dawny artefakt, jeden z największych symboli w historii gier.

PRELEGENT: Tomasz „TDC” Cieślewicz, Atarionline.pl

14.00 PROGRAMOWANIE NA TABLETACH DLA DZIECI W WIEKU 6-7 LAT

Warsztat dla 10 uczestników, czas trwania 1 godzina, dostarczamy sprzęt, można też przyjść z własnym.

PROWADZENIE: Fundacja Girls Code Fun

15.00 PROGRAMOWANIE BEZ PRĄDU – GRY I ZABAWY

Gry i zabawy dla dzieci w wieku 6 – 8 lat, czas trwania ok. 1,5 godziny, 10 uczestników.

PROWADZENIE: Fundacja Girls Code Fun

16.30 PRZEDPREMIEROWY POKAZ GRY PLANSZOWEJ
KRYSZTAŁY CZASU – LABIRYNT ŚMIERCI 

Wydawnictwo Paladynat zaprasza wszystkich, którzy chcą poznać świat pełen potworów i antycznych krain na przedpremierowy pokaz gry planszowej KRYSZTAŁY CZASU – LABIRYNT ŚMIERCI.

PRELEGENT: Artur Szyndler, twórca gry fabularnej Kryształy Czasu

18.30 TRAILER SHOCK: 80′S EDITION

Łeburywający dwugodzinny maraton zwiastunów filmowych z lat 80. Horrory, science-fiction, kino akcji, kino dziwaczne, filmy kultowe i filmy zapomniane. Zobaczycie m. in. zwiastuny “Mad Max”, “Basket Case” (“Wiklinowy koszyk”), “Ms. 45” (“Kaliber 45”), “Zombie Holocaust” (“Wyspa ostatnich zombie”), “Yor, myśliwy z przyszłości”, i indonezyjskie “Virgins from Hell”. Nie zabraknie także krwawych slasherów, muskularnych bohaterów, żywych trupów, mięsożernych obcych, natapirowanych fryzur, Charlesa Bronsona, Chucka Norrisa, i Toksycznego Mściciela!


5.06.2016 / NIEDZIELA / SECRET STAGE

12.00 LIVE CODING: SYSTEMY CZĄSTECZKOWE W UNREAL ENGINE 4

Unreal Engine 4 ma ogromne możliwości. Posiada zintegrowany zestaw narzędzi, które pozwalają na tworzenie nowych assetów, lub edycję już gotowych. Jednym z takich narzędzi jest edytor systemów cząsteczkowych Cascade, który przy wsparciu edytora materiałów może posłużyć do zrobienia własnych efektów cząsteczkowych od zera. Podczas godzinnego pokazu uczestnicy zobaczą w jaki sposób zaczynając od czystego projektu tworzyć własne systemy cząsteczkowe w Unreal Engine 4. Poznają podstawy korzystania z edytorów zintegrowanych z silnikiem takich jak edytor materiałów, czy Cascade. Uczestnicy mogą podczas wykładu korzystając ze swoich laptopów podążać za prowadzącym, jednak ze względu na ograniczony czas nie będzie to forma warsztatowa.

PROWADZENIE: Ekipa KTNG POLYGON

13.00 AMIGA – PROTOTYPY I HISTORIE ALTERNATYWNE

Amiga to nie tylko popularne i znane wszystkim modele. To zawiła historia pełna sukcesów, jak i spektakularnych porażek. Poznamy mało znane prototypy, a także wizje dziejów, gdyby losy Commodore i Amigi potoczyły się nieco inaczej.

PRELEGENT: Tomasz Marcinkowski, Muzeum Historii Komputerów i Informatyki

14.00 ROBOTY DASH DLA DZIECI

Gry i zabawy dla dzieci w wieku 6 – 8 lat, czas trwania ok. 1,5 godziny, 10 uczestników.

Warsztat programowania na robotach Dash dla dzieci 10-12, 10 uczestników, czas trwania 1,5h, dostarczamy sprzęt, można też przyjść z własnym.

16.00 STARCIE DRUGIE: ATARI ST vs. AMIGA

Ring wolny, udział publiczności wskazany. Czas w końcu rozstrzygnąć, który sprzęt jest lepszy.

Uwaga. Powyższy program może ulec zmianom.

PATRONAT HONOROWY

PARTNER ORGANIZACYJNY

PARTNER STRATEGICZNY

PARTNER PLATYNOWY

PARTNER ZŁOTY

PARTNER SREBRNY

MAGIA PAPIERU

Partner Kreatywny

PARTNER RETRO

INDIE SUPPORTER

PARTNER TAXI

MEDIA

PRZYJACIELE

KONTAKT

Pytania, propozycje, pomysły? Napisz koniecznie!

KIEROWCA

Robert „Łapusz” Łapiński / robert@pixel-magazine.com / +48 668280363

Jestem szczęśliwym posiadaczem ZX Spectrum+ z interfejsem Kempston oraz monitora Neptun 156 (zielonego). Zapraszam na Pixel Heaven 2017.